La consciència de màrqueting com a eina de canvi i evolució
Posem consciència de màrqueting per revertir situacions en què s’ha saltat la part del màrqueting estratègic, i hi ha indicadors clars de resultats no desitjats. Baixades en vendes, pèrdua de clients…
De la mateixa manera que com a persones podem adquirir contínuament nou coneixement que ens transformi, com a empreses incorporar nou coneixement pot ser encara més transformador.
La integració plena del concepte màrqueting estratègic i tot el que comporta dins la cultura d’empresa és una manera de provocar canvis amb impacte directe en una millora de resultats. Especialment en empreses que no han tingut departament de màrqueting ni ningú dintre que plenament n’integrés la visió. I molt especialment en empreses que han saltat directament a la part operativa del màrqueting sense passar per l’estratègica.
Amb relació al màrqueting operatiu (accions i campanyes), el màrqueting estratègic hauria de ser previ, un sine qua non. El màrqueting, abans de ser accions i campanyes, és estratègia, és filosofia, o n’hi podem dir consciència o cultura d’empresa. És un intangible respirable en algunes empreses. A Fluent creiem que tota empresa, independentment de la seva dimensió o sector, mereix beneficiar-se del màrqueting, entès com a estratègia.
El màrqueting estratègic estableix les bases de tota acció o campanya de màrqueting així com de vendes i comunicació. També agrupa sinèrgicament totes les accions relacionades amb la comercialització dins d’un únic marc i no deixa res a l’atzar. En empreses realment centrades en el client, el màrqueting com a estratègia (filosofia, cultura, consciència) abraça tots els departaments. Possibilita el fonament per a negocis exitosos amb els resultats volguts, i els millors fruits esperables, assegurant que tota inversió sigui rendible.
El màrqueting estratègic com a valor i fonament de tota comercialització enfocada a resultats
En qualsevol punt i si no s’ha fet encara, introduir plenament el màrqueting estratègic a les nostres empreses és evolucionar a millor. La fórmula és simple i és sempre una combinació d’aquests quatre elements: coneixement (informació, intel·ligència de mercat), organització, simplificació i estratègia. Cada projecte de Fluent és personalitzat i combina aquests quatre ingredients amb major o menor proporció.
Itís hard to find well-informed people on this topic, however, you seem like you know what youíre talking about! Thanks