El màrqueting estratègic és un concepte que segurament us sona sense tenir clar ben bé a què es refereix. La veritat és que hi ha un decalatge entre tot el que pot aportar a les empreses, i el poc que s’està integrant. Sovint es passa per alt, considerant-lo més propi de grans empreses. Però aquesta idea ja no és vàlida. El màrqueting estratègic pot ser integrat per tota empresa, independentment de la seva mida o sector. Aquest és el nostre convenciment.
Ens agrada definir el màrqueting estratègic com la part del màrqueting que no es veu però és fonamental. És estratègia juntament amb altres factors com informació (coneixement, intel·ligència de mercat), organització i simplificació. És en conjunt la visió global que informa, organitza, simplifica i fonamenta estratègicament tot el sistema de negoci. No només fonamenta les accions de màrqueting operatiu, fonamenta també tot el sistema de venda, la comunicació, i abraça o és abraçat per tota la cultura d’empresa.
Les empreses que incorporen la visió de màrqueting, tenen la seva estratègia contínuament informada, totes les seves accions de comercialització s’engloben dins un únic marc estratègic dinàmic, i la visió de màrqueting és compartida per totes les persones de l’organització. Això permet millorar i optimitzar resultats i assegurar la rendibilitat de les inversions.
Tenint clar que no estem parlant de campanyes sinó de la base sobre la qual es construiran, i dels eixos que permeten optimitzar la comercialització en el present, possibilitant un creixement sòlid en el mercat en el futur, la conclusió és que el màrqueting estratègic ja no és un element prescindible, sinó un element estructural bàsic de tot negoci.
Fluent apropa els beneficis de l’estratègia de màrqueting, especialment quan s’alinea a la venda, a organitzacions que volen millorar resultats.