Què és el servei de creació de departament de màrqueting?
El servei de creació de departament de màrqueting és una ajuda externa per posar en funcionament una persona dins la vostra empresa que s’encarregui de les funcions de màrqueting. Us permet tenir aquesta àrea clau integrada dins la vostra organització i contribuint als objectius generals.
Amb el servei de creació del departament de màrqueting, us ajudem a posar en funcionament la vostra àrea de màrqueting amb la persona que designeu.
Qui pot crear el seu departament de màrqueting?
Tota empresa que no en tingui, independentment de la mida o sector, encara que siguin empreses molt petites o unipersonals fins a empreses de força persones que no en tenen encara. El servei s’adreça a pimes i emprenedors.
Per què cal el servei de creació de departament de màrqueting?
Perquè a vegades ens trobem que no es té àrea de màrqueting pel fet que des de sempre s’ha funcionat sense. I precisament pel fet que l’organització no disposa de ningú de màrqueting, pot haver-hi un desconeixement de com s’hauria d’integrar aquest camp dins l’activitat de l’empresa.
També en casos en què es veu la seva importància, però hi ha dubtes en determinar quines serien les funcions i tasques fonamentals a les quals la persona de màrqueting hauria de dedicar-se.
Això és especialment necessari en casos d’empreses petites en els que la persona escollida per aquesta feina pot ser un familiar, algú que prové d’altres sectors, o algú que fins ara feia altres funcions dins l’organització.
En què consisteix el servei de creació de departament de màrqueting?
Es tracta d’un servei a mida per cada organització que ajuda en:
. Establir la importància del màrqueting en l’empresa, especialment des que les vendes necessiten ajudar-se i cada cop més del màrqueting.
. Determinar les funcions de màrqueting estratègic que s’han de poder cobrir internament.
. Determinar les funcions d’operativa de màrqueting necessàries.
. Determinar si us cal ajuda externa.
. Establir una organització de funcions i tasques per al vostre nou departament de màrqueting.
. Proporcionar a la persona que pren el càrrec una guia de quin ha de ser el seu rol per començar a posar en funcionament l’àrea de màrqueting.
. I en els aspectes concrets que calgui detallar o aprofundir.
Beneficis de tenir el vostre propi departament de màrqueting:
Des del moment que teniu algú que representa la visió del màrqueting en la vostra organització, és la vostra empresa qui agafa al 100% les regnes de la vostra comercialització.
En concedir al màrqueting la importància que té dintre de tot sistema de comercialització, esteu possibilitant resultats més favorables, i adaptant la vostra organització a la realitat. La realitat és que les vendes són importants, i que cada cop funcionen més gràcies al motor del màrqueting. Sense el màrqueting, les vendes es queden molt per sota del que podrien ser.
Un altre benefici és que deixeu de dependre de tercers que ofereixen solucions parcials sense tenir la visió completa. La visió completa la definiu vosaltres amb una sòlida base d’informació, organització, simplificació i amb la creació de la vostra pròpia estratègia. Teniu clar el marc en què us moveu, els vostres objectius, la forma de mesurar-los, i les accions que hi caben i les que no. Això us proporciona focus en el que és essencial, i comercialitzar i organitzar-vos d’una manera molt més professional.
Per què és crucial tenir el vostre departament de màrqueting?
Perquè avui aconseguim amb el màrqueting molt del que abans aconseguíem amb vendes. Les vendes en aquest moment han d’anar ajudades i alineades amb el màrqueting. Saber com alinear màrqueting i vendes marca un abans i un després en la comercialització. Si abans el departament que tenia més pes en la comercialització era el comercial, actualment aquest pes principal el té el màrqueting. Ja no se’n pot prescindir.
La sort és que si bé abans el màrqueting era un privilegi de grans empreses, ara està a l’abast de tot negoci. És important no deixar que la facilitat d’accés a multitud d’eines i canals confongui, i abans de llançar-se a fer accions i campanyes, determinar sòlidament les bases.
En aquest sentit, amb el servei de creació de departament de màrqueting, aclarim allò que serà essencial i que permetrà que tot el màrqueting operatiu que es generi estigui ben fonamentat, es pugui mesurar correctament i anar ajustant en el futur sense dependre de tercers per tal que des d’ara i amb el temps, pugueu mantenir l’adaptació al mercat i els nivells de resultats, clients i vendes que desitgeu.