Business Model Canvas en Català

Business Model Canvas en català.

El Business Model Canvas, BMC, és una eina organitzativa que estructura visualment en blocs, la definició de models de negoci. El BMC va ser ideat per Alexander Osterwalder i Yves Pigneur, i avui el pot utilitzar tothom sota llicència Creative Commons, esmentant-ne l’autoria. El model BMC, té l’encert d’establir un llenguatge comú per la definició de …

Els 4 pilars del màrqueting estratègic

Els 4 pilars del màrqueting estratègic: informació, organització, simplificació i estratègia. Diferència entre màrqueting operatiu i màrqueting estratègic.

Diferència entre màrqueting operatiu i màrqueting estratègic: El màrqueting operatiu comprèn totes les accions, campanyes i tàctiques de màrqueting que es duen a terme adreçades al mercat. El màrqueting estratègic, en canvi, és la base d’informació, organització, simplificació i estratègia, subjacent a aquestes accions. Sense aquest bon fonament tota acció de màrqueting operatiu difícilment produirà …

Quina importància dones al pensament estratègic?

Quina importància dones al pensament estratègic? El pensament estratègic és la creativitat aplicada als negocis. El màrqueting és estratègia. Fluent Màrqueting Estratègic.

D’una banda, un 97% dels líders consultats en un estudi admetien que ser estratègic és el comportament de lideratge més important per l’èxit de les seves organitzacions. I un en un altre estudi, el 96% dels líders deia que els faltava temps per al pensament estratègic, segons exposa aquest article de HBR. Aquesta desalineació entre …

Small is Beautiful

Llibre Small is Beautiful, Lo pequeño es Hermoso de E.F. Schumacher

Aquestes són les idees principals que romanen en mi un temps després d’haver llegit ‘Lo Pequeño es Hermoso’. No he pretès fer-ne un resum, simplement destacar el que me n’enduc d’aquesta lectura. L’obra ‘Small is Beautiful’, de E. F. Schumacher, conté una anàlisi exhaustiva de l’ús de recursos naturals i del desenvolupament econòmic. Manté que …

Què són els objectius OKR?

Què són els objectius OKR? Objectius Resultats Clau Objectives and Key Results. OKR Fluent Màrqueting

OKR (de l’anglès Objective Key Results), Objectius Resultats Clau, és alhora un tipus d’objectius i un marc de treball dinàmic. Treballar amb objectius OKR permet aconseguir resultats de forma molt efectiva, ja a part de l’Objectiu (O), inclouen l’estratègia detallada en diversos Resultats Clau mesurables (KR). Cada OKR conté un objectiu i entre 3 i …

Alinear màrqueting i vendes

Alinear màrqueting i vendes. Alineació de màrqueting i vendes, de Fluent Màrqueting Estratègic.

L’alineació de màrqueting i vendes es refereix a la unificació dels objectius, temps, accions i mesurament de resultats entre ambdues àrees. En el passat, ambdues àrees anaven per separat El nou escenari fa que tenir integrada la visió del màrqueting en la venda sigui imprescindible.

Què és el màrqueting estratègic?

Fluent Màrqueting Estratègic

Què és el màrqueting estratègic?
En el context actual, definim el màrqueting estratègic com la base fonamental prèvia a tota acció de comercialització, necessària per obtenir-ne els millors resultats i retorn de la inversió. El màrqueting estratègic és el que fonamenta el sistema de vendes així com tota acció de màrqueting operatiu. Determina amb claredat els eixos i elements estratègics que permeten fer bé la comercialització en el moment present, i possibilita un creixement fonamentat en el llarg termini.