OKR (de l’anglès Objective Key Results), Objectius Resultats Clau, és alhora un tipus d’objectius i un marc de treball dinàmic. Treballar amb objectius OKR permet aconseguir resultats de forma molt efectiva, ja a part de l’Objectiu (O), inclouen l’estratègia detallada en diversos Resultats Clau mesurables (KR). Cada OKR conté un objectiu i entre 3 i 5 KR, que alhora es desglossen en tasques. Els KR són els resultats mesurables de les tasques, són fites intermèdies que es poden mesurar en KPIs.
Per la seva simplicitat, els OKR es poden usar a escala personal, de fet en els seus inicis tenien només aquesta funció. Per la seva capacitat d’interrelacionar amb claredat una gran complexitat en cascada, s’usen en empreses siguin petites, mitjanes o grans. Es van començar a usar en empreses tecnològiques amb èxit. Empreses com Google, que han experimentat un gran creixement, utilitzen la metodologia OKR.
Un marc de treball molt consistent per a l’organització enfocada a resultats
El treball amb OKR parteix d’una fusió entre la missió i visió, de l’essència de cada empresa. Això fa que es posi el focus en allò que és important, alineant-hi tots els objectius que se’n desprenen. Així, es crea un marc on tot està interrelacionat i alineat amb la resta d’objectius.
Es treballa, per tant, amb molta claredat i organització, sabent perquè es fan les coses, amb transparència i simplificació. Es pot provar amb un objectiu senzill i veure que es pot anar escalant als objectius de vendes i màrqueting, i si es vol als de tota l’empresa. És un sistema àgil i viu que no té límits en el que es pot aconseguir alineadament al veritable propòsit últim de cada empresa.
La combinació perfecta dels 4 fonaments del màrqueting estratègic en un sol recurs
Més enllà de com a forma d’organització interna, a Fluent usem els OKR per estructurar objectius i crear estratègia consensuadament amb els nostres clients. En combinar el que considerem els 4 pilars fonamentals del màrqueting estratègic, ens suposa una metodologia perfecta: informació, organització, simplificació i estratègia. Ens facilita la finalitat última de Fluent que és apropar-vos els beneficis de la visió del màrqueting estratègic.
Aquest seria un exemple simple d’un objectiu OKR per millorar un aspecte concret de la comunicació d’un professional. En aquest cas l’objectiu era millorar la seva comunicació visual. Partint de la seva missió/visió, es van establir Resultats Clau que incloïen la CX, experiència de client que es buscava, detallant les tasques que calia fer per repensar els elements de brànding visual d’acord amb la seva essència. Per complementar-ho es van recomanar algunes eines. Fent les tasques s’assoleixen els resultats clau, i amb ells, l’objectiu que es pretenia.
Crear, millorar i innovar amb OKR
El treball amb OKR es pot aplicar en la creació, la innovació, o quan es volen fer millores en qualsevol àmbit. A Fluent ho apliquem a la creació, innovació i millora de qualsevol tema relacionat amb màrqueting, vendes o comunicació estratègica. Qualsevol que sigui el vostre objectiu en aquests camps, fins i tot si es tracta d’un tema simple, podem convenir de resoldre’l amb un OKR (Objectiu + Estratègia).
Si el tema és més ampli i inclou tot el vostre sistema de comercialització, es pot resoldre igualment amb aquesta metodologia, com en aquest exemple.
En aquest cas es va crear l’estratègia per augmentar les vendes d’un establiment comercial, consensuant 5 Resultats Clau, i detallant les tasques de cada un. Complementat amb una recomanació d’eines. El resultat final va ser una estratègia que fixa el màrqueting estratègic alineat a la venda, d’una forma molt organitzada i fàcil de dur a terme.
També podem preparar un pla de màrqueting complet basat en OKRs, si us atreviu a innovar en el vostre pla de màrqueting i donar-li vida. Us garantim que el vostre pla no serà un PDF perdut en un calaix, sinó un marc de treball viu en el qual tothom s’implicarà. Tots els resultats poden millorar convertits en Resultats Clau.
Conèixer les prioritats estratègiques
Segons aquest article de HBR, un estudi recent ha detectat que només un 28% dels gerents nord-americans pot anomenar bé 3 prioritats estratègiques de la seva empresa. Amb la metodologia OKR no només els gerents sinó tothom en una empresa pot veure quines són les prioritats seves, d’equip, de departament i de l’organització en general. Fins a la darrera persona de l’organització pot tenir clar que s’està fent i perquè, així com què és el que estan fent altres persones i altres departaments, i què convé prioritzar.
Tant si els OKR s’usen aïlladament per un objectiu concret, com si s’empren com a entorn de treball dins una organització, l’estratègia s’integra en els objectius en forma de resultats clau assolibles i mesurables, i es desglossa en tasques o accions concretes. Hi ha una sèrie de bones pràctiques que acaben de configurar el marc de treball, i que cada organització pot adaptar. Per tot això, és una forma perfecta d’organització per la consecució de resultats per tot allò que ens proposem, individualment o com a organitzacions.
Adaptació constant a l’entorn canviant
Si esteu interessats en la metodologia OKR us convidem a provar-la amb qualsevol aspecte menor o major de vendes, màrqueting o comunicació que vulgueu resoldre, millorar o crear. La primera visita per parlar del vostre objectiu és gratuïta. Us farem una proposta i, si ho desitgeu tindreu, la vostra estratègia clara per arribar allà on us proposeu.
I think this is one of the most vital information for me.
And i’m glad reading your article. But want to remark on some general things, The
site style is ideal, the articles is really nice : D. Good job, cheers
Thank you for your words and your opinion of the site. Yes, the OKR methodology is a valuable asset. We are glad you found it vital. So do we!