D’una banda, un 97% dels líders consultats en un estudi admetien que ser estratègic és el comportament de lideratge més important per l’èxit de les seves organitzacions. I un en un altre estudi, el 96% dels líders deia que els faltava temps per al pensament estratègic, segons exposa aquest article de HBR.
Aquesta desalineació entre el que és important i el no dedicar-hi espai en el dia a dia, té segurament causes culturals.
El pensament estratègic és la creativitat aplicada als negocis
Com a persones no tots ens qüestionem idees que s’entenen com a pròpies i ens desfem de les que ja no són vàlides. Llavors és comprensible que aquest qüestionament de fonaments no sempre es faci en l’àmbit organitzacional. Revisar els fonaments sobre els quals basem les activitats que fem és una tasca que obre la creativitat.
Pot ser que el pensament estratègic es percebi com una tasca massa gran, similar a aprendre una llengua nova, quan en realitat, si ho mirem bé, no cal res. Tal com apunta l’article, ‘no cal temps per tenir una bona idea, cal espai’. Tan simple com parar i pensar sabent que tot el que es pot mesurar amb un indicador clar, es pot millorar.
Abans de campanyes, el màrqueting és estratègia
Observem en els resultats a aquests dos estudis esmentats, l’explicació al perquè del problema més gran de màrqueting de moltes empreses: obviar la part d’estratègia, i passar directament a l’acció amb tàctiques i campanyes. Per això cal recordar que si es vol treure el màxim fruit i profit al màrqueting operatiu, és essencial trobar la manera de treballar prèviament el màrqueting estratègic.
Conèixer a qui ens adrecem, de quines dades partim, oportunitats, tendències, quina és l’estratègia, quina experiència entreguem, els indicadors clau… I un munt de preguntes com aquestes, amb respostes fonamentals, són l’inici per la reflexió estratègica des de la visió del màrqueting, amb potencial transformador quan tot queda inclòs sota la mateixa lògica.
Si no se sap per on començar, una auditoria de Màrqueting us plantejarà aquests i molts altres interrogants que us ajudaran a repensar. Obtindreu una visió ampliada. Si us decidiu a ser auditats externament, us proposem una metodologia àgil, l’auditoria de màrqueting i comunicació de Fluent que fem en només mig dia, un matí o una tarda.